Portal Estudante

Mestrados

Tourism International Management

Tourism International Management

  • Brochura

    DOWNLOAD DE BROCHURA

    O que podes encontrar na brochura?

    • Planos de estudos
    • Investimento e bolsas disponíveis
    • Parcerias internacionais
    • Empresas parceiras
    • Testemunhos de estudantes
    • Entre outras informações
  • Propina

    INVESTIMENTO

    Preencha o formulário com os seus dados para informações acerca de propinas, bolsas e valores de admissão.

  • Pedir Informações

    PEDIDO DE INFORMAÇÕES

    Preencha o formulário com os seus dados para solicitar informações.

  • Admissões

Este Mestrado visa fornecer aos seus alunos ferramentas e recursos para ajudá-los a desenvolver uma sólida carreira internacional nos setores de Turismo e Hotelaria. Este ciclo de estudos baseia-se em três pilares: Políticas e Regulamentos do Turismo Internacional, Planeamento e Desenvolvimento de Destinos, e Gestão de Destino e Governança.
Uma faculdade de referência na área, disponível para transmitir conhecimentos técnicos nas suas áreas de atuação, através...

Ver mais

Este Mestrado visa fornecer aos seus alunos ferramentas e recursos para ajudá-los a desenvolver uma sólida carreira internacional nos setores de Turismo e Hotelaria. Este ciclo de estudos baseia-se em três pilares: Políticas e Regulamentos do Turismo Internacional, Planeamento e Desenvolvimento de Destinos, e Gestão de Destino e Governança.
Uma faculdade de referência na área, disponível para transmitir conhecimentos técnicos nas suas áreas de atuação, através de profissionais do setor que serão convidados a apresentar casos práticos e partilhar experiências e as boas práticas de mercado.

Numa sociedade global que enfrenta dilemas mundiais, pretendemos fornecer aos nossos alunos conhecimentos em diferentes áreas, tais como: Geografia, Economia, Finanças, Marketing, Planeamento e Estratégia. O nosso objetivo é criar profissionais globais, capazes de "pensar globalmente e agir localmente".

Ver menos
Duração

4 Semestres

Tipo

MESTRADOS

Área Formação

Turismo & Hospitalidade

Coordenador

Antónia Correia

Campus

Quinta do Bom Nome

Saídas Profissionais

Organizações oficiais de turismo e/ou governamentais;
Gestão internacional em negócios operacionais;
Consultoria e gestão na área da gestão de visitantes em áreas urbanas, parques temáticos e reservas naturais;
Gestão de Marketing Internacional;
Consultoria Internacional;
Funções de pesquisa em desenvolvimento de mercado (novo) internacional, segmentação ou análise de potencial;
Assessoria externa em desenvolvimento corporativo, financeiro e organizacional internacional para pequenas e médias empresas.

Empresas

Ao longo do mestrado, os estudantes estarão em contacto permanente com o mundo empresarial, que se concretizará quer através do desenvolvimento de projetos que procurarão dar resposta a desafios reais apresentados pelas empresas, quer através da participação em seminários e palestras dinamizados por especialistas de referência do mercado de trabalho.

Experiência Internacional

  • Programa ministrado em inglês;
  • Professores e profissionais internacionais são convidados a partilhar a sua experiência no mundo real e as melhores práticas internacionais na área;
  • Participação no International Research Networking in Tourism and Hospitality (incluída);
  • Os alunos poderão adquirir competências e ferramentas académicas e práticas para trabalhar num contexto global;
  • As parcerias internacionais fortalecerão os contatos da rede de estudantes;
  • Desenvolvido para estudantes que procuram uma ampla perspetiva dos setores de Turismo e Hotelaria.

Plano de Estudos

Unidades Curriculares Horas /Semana ECTS
International Trends in Tourism and Hospitality

To identify and critically analyze the economic, social and political trends in a global world and its impacts on tourism development, discussing regional plans and policy guidelines of the WTO.

3 7
International Tourism Economics

To discuss economic theories and to integrate them with clear and concise examples and recent developments in tourism management.

3 3,5
Business Intelligence in a Global Context

 To define key-concepts related to Business Intelligence in Tourism. To understand the current challenges of big data and multiple national and international data sources.

3 3,5
International Contracts and Alternative Dispute Resolution

Given the increasing importance of international contracts as fundamental elements of the international trade, this curricular unit aims to provide students with core tools, essential to understanding these instruments, with special attention to those belonging to the area of tourism.

3 3,5
Issues in International Management

To provide students (future managers and decision makers) with the opportunity to become acquainted with and examine contemporary issues in international tourism management.
Themes such as crisis and risk management, terrorism threats, mobility, cultural barriers, and technological innovation will be discussed. As contemporary issues can have unpredictable and unexpected impacts, new management strategies and policies are necessary for the future success of international tourism.

3 3,5
Planning and Development in Tourism Destinations

To understand the concepts of tourism development, planning, and related notions; to examine supply and demand in tourism; to evaluate the role and scale of policy and governance in tourism planning and development; and finally, to differentiate between the various models of regional, destination and site planning.

3 7
Seminar in International Hospitality & Tourism Management

This seminar is designed to enable graduate students and company executives to analyze the global environment by using analytical tools and factual knowledge so as to interpret and master critical issues that companies are facing in a global context.

2 2
Unidades Curriculares Horas /Semana ECTS
Best Practices in International Hospitality & Tourism Management

To recognize and differentiate the various concepts related to stakeholder theory; to know the various tools and resources for successful international hospitality and tourism management; to acquire knowledge of specific examples of best practices in international hospitality and tourism management.

3 7
Hospitality Marketing in Global Context

To provide students with technical and theoretical knowledge and fundamental tools related to the development of international marketing strategies; to debate the various markets associated with it by examining and identifying key strategies.

3 3,5
Financial Management in Hospitality

To make a financial and economic diagnosis of an organization; to identify and analyze the factors influencing the cash conversion cycle of the entity; to assess the importance of working capital as an instrument for financing operations.

3 3,5
Hospitality Operations in Global Context

 To identify and distinguish hotel operations according to their nature, scope, typology and size; to diagnose the main challenges / opportunities of hotel operations and to apply the most appropriate strategic models for the company's overall objectives; to plan and evaluate the effect of programmed actions on the overall dynamics of the company.

3 3,5
People Management in Tourism and Hospitality

To understand human resources in the international tourism and hospitality sectors and the different characteristics of the labor tourism market, as well as international mobility trends in the area.

3 3,5
Strategy and Globalization

To understand how a wide range of strategic management theories, constructs, methodologies, and tools can be used in different corporate environments and how internationalization and globalization can influence existing corporate strategies.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

3 7
Seminar in International Hospitality & Tourism Management

The Seminar in International and Hospitality & Tourism Management aims to be a discussion forum on the challenges facing tourism stakeholders, supporting students in identifying research problems.

2 2
Unidades Curriculares Horas /Semana ECTS
Data Analysis in Hospitality and Tourism

To endow the students with knowledge and understanding of statistical methods used in hospitality and tourism. In addition to the more elementary statistical concepts and methods, including descriptive statistics, sampling theory, and inference statistics, the students will learn more sophisticated and appropriate data analysis techniques. 

3 4,5
Research Methods

The choice of methods for a research project is a big challenge. To know all the steps of a research project, and to analyze the strengths and weakness of each is the big aim of this class. Discussion and innovation are expected from the students.

3 3,5
Final assignment

Elaboration of a proposal for a master’s thesis addressing a specific topic in the area of tourism and hospitality. Familiarization with research tools in the areas of tourism and hospitality and development of critical understanding of scientific and bibliographic sources.

18,5
Unidades Curriculares Horas /Semana ECTS
Dissertation

Students should now be able to conceive, design, adapt and conduct a significant research, complying with the standards of academic integrity and quality and contributing to the expansion of knowledge in the areas of Tourism and Hospitality.

30

Horário

Diurno

INÍCIO
Setembro  Campus Quinta do Bom Nome

Galeria

Certificação e Acreditação

Aprovado pela A3ES em 12-09-2018

Registo nº R/A-Cr 111/2018 de 16-10-2018

Despacho nº 10951/2018,  DR nº 226/2018, Série II de 23-11-2018

Próximos Eventos

Todos os Eventos

Cursos Relacionados

Gestão do Turismo e da Hotelaria
Management

Siga-nos

CAMPUS DA QUINTA
DO BOM NOME

Estrada da Correia, nº53.
1500-210 Lisboa

CAMPUS DE SANTOS

Avenida D. Carlos I, nº4
1200-649 Lisboa – Portugal

CAMPUS DA LISPOLIS

Rua Laura Ayres, nº4
1600-510 Lisboa – Portugal

Contactos
Política de Cookies Universidade Europeia

O site da Universidade Europeia utiliza cookies próprios e de terceiros para melhorar o respetivo desempenho e a experiência do utilizador. Alguns cookies são obrigatórios para ter acesso aos conteúdos e serviços, outros são-lhe apresentados como opção e contribuem decisivamente para lhe oferecer uma experiência de qualidade superior que corresponde aos seus interesses.

Clique em ACEITAR E PROSSEGUIR para receber todos os cookies e aceder aos conteúdos. Se pretender escolher, em concreto, os tipos de cookies, clique em OPÇÕES DE COOKIES.


Politica de Privacidade
Política de Cookies Universidade Europeia

Decida, já, se pretende prosseguir de imediato para o site, aceitando os cookies utilizados nas nossas plataformas digitais. Clique no botão seguinte (ACEITAR E PROSSEGUIR).



Ou, em alternativa, se pretender dedicar mais tempo a esta operação, escolha as suas preferências! Tem todo o tempo do mundo.

Funcionalidades Básicas
Funcionalidades Avançadas (escolha uma ou todas)

Faça as suas escolhas dos vários tipos de cookies e clique em

SUBMETER PREFERÊNCIAS

Politica de Privacidade